Cum am ajuns la 10.000 de followeri pe TikTok?

LE: La 15 zile dupa ce am scris articolul, am ajuns la 15.000 de followeri.

Am ezitat mult cand a fost vorba sa-mi fac un profil de TikTok chiar daca auzisem ca e noua platforma care va exploda. Totusi, dupa multe luni in care auzeam peste tot prin mediul online de TikTok, cat e de tare, cat e de cool, ce reach mare are… am cedat. Mi-am facut contul pe la finalul anului 2019 si timp de vreo 2 luni doar am stat si am analizat ce se intampla acolo. A inceput incet “sa ma prinda” si a devenit una dintre cele mai folosite aplicatii din telefonul meu. 

Care e secretul succes-ului

Un mic disclaimer aici… e vorba de “secretul” pe care l-am observat eu. Acest secret e valabil si pentru restul retelelor de socializare si in principiu e lucrul care te va ajuta in cea mai mare proportie sa ajungi la cifre mari. Pe Youtube m-am incapatanat sa pastrez o anumita linie dar nu a fost neaparat cel mai bun lucru. In ultimele luni am schimbat putin strategia vazand ca functioneaza cu TikTok-ul. Din nou, nu e ceva wow sau complicat. Stiam ce trebuie sa fac inca de acum 3 ani dar nu am facut.

Ei bine, e vorba de postarile constante si relevante pentru platforma. In 2020 am fost activ pe TikTok (in total) cam 2.5 luni, in rest intram doar din cand in cand sa vad ce se mai posteaza. In acele 2.5 luni am reusit sa adun cei 10.000 de followeri cu doar cateva video-uri, in jur de 100. Pe YouTube am postat peste 320 de video-uri de-a lungul a 4 ani si abia am depasit 15.000 de subscribers. Au fost cateva mici boom-uri dar in momentele in care postam ceva relevant pentru platforma si cu un interes mai larg, nu doar ce credeam eu ca e util pentru nisa mea. Cele mai populare video-uri all-time sunt cele despre PewDiePie, Bitconnect sau Dropshipping Scam, care nu au o legatura atat de mare cu IT-ul.

Sa revenim la TikTok; se pare ca la inceput ai un reach foarte mare. Cred ca algoritmul te recomanda la cat mai multa lume ca sa isi faca o idee despre tine. Fix atunci, la inceput, am avut cel mai mare “hit”. Am postat un video in care nu vorbesc (se aude doar o melodie destul de stupida) dar in care am postat niste texte cu top 3 mituri in IT. Acel video a adunat aproape 190.000 de vizualizari si 11.500 likes. Postarea lui a durat in total 2-3 minute. Mi-a venit ideea asta in minte, am filmat dintr-o singura incercare video-ul care dureaza 15 secunde, am adugat peste el textul, muzica, niste taguri si atat.

Desi acel video mi-a adus cateva mii de followeri, lucrurile au inceput sa stagneze. Am tot postat video-uri scurte si utile despre IT dar nu reuseau sa faca mai mult de 2-3.000 de vizualizari. Am zis atunci ca asta a fost momentul meu pe TikTok si m-am resemnat. Am facut o pauza mare de la postat si cam atat. Pe urma mi-am dat seama ca aici e locul perfect unde pot experimenta pentru ca nu am un “brand” asa cunoscut si asteptari de la oameni precum e pe Youtube unde oamenii se vor tutoriale si video-uri serioase, informative si utile.

Prin urmare, am trecut la treaba si am analizat putin ce fac “regii si imparatii” TikTok-ului ca sa ajunga la cifre mari. Am dat de multe profile care pur si simplu aveau un continut pe care l-as califica drept “gunoi”. Pur si simplu, erau useri care postau manele, duete in care se injurau, dansuri stupide sau momente penibile pentru ei (daca sunteti interesati puteti sa ii cautati pe Mirciulica Gordon, ionut10, adelin petrisor) si aveau milioane de vizualizari. Mi-am facut un plan apoi, sa postez de 2 ori pe zi (in fiecare zi) pentru o perioada de cateva saptamani. Trebuia sa postez un video mai controversat (eventual sa fie si duet), care sa starneasca discutii si un video mai serios din zona mea de continut. Nici video-ul controversat nu trebuia sa fie departe de IT. Practic sa raman in zona mea de content dar sa incerc si niste lucruri noi. E bine, din prima zi planul a functionat. Am continuat si timp de 4-5 zile am inceput sa cresc cu cate 800-1500 de followeri pe zi. Bineinteles ca video-urile controversate au contribuit mai mult asa ca am facut un fel se serie cu acestea. Am mers pe ideea de a demasca acei guru falsi de pe TikTok ce vorbesc despre afaceri si bani. Am bifat cu acest subiect toate casutele de care aveam nevoie; erau subiecte apropiate oarecum de IT (dropshipping, tranzactionare, marketing afiliat etc), puteam sa fac duete cu acesti guru, erau subiecte controversate si provocau multe discutii. Followerii si like-urile au inceput sa vina. Am ajuns in punctul in care nu mai puteam sa urmaresc comentariile pentru ca erau prea multe. Oamenii au inceput sa ma mentioneze si tag-uiasca prin alte video-uri asteptand din parea mea o reactie sau un raspuns. Am ajuns un fel de “Lospa” de TikTok :)).

Ce trebuie sa intelegi de aici? Ca e nevoie de o strategie buna atunci cand vrei sa faci continut si sa cresti o comunitate. Nu e de ajuns sa postezi doar despre nisa ta, ci sa te si extinzi putin pentru a ajunge la mai multi oameni noi. Problema e ca daca diluezi prea mult continutul ajungi sa nu mai ai o nisa bine definita si sa scada engagmentul. Deci linia e foarte fina intre bine si rau.

Radu Popescu

https://RaduPopescu.ro

Fondatorul comunitatii VlogDeIT. IT-ist generalist pasionat de zona de marketing/business. Ajut tinerii sa inteleaga domeniul IT din Romania si sa se angajeze mai usor.

Related post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *