Glosar de temeni in Marketingul Afiliat

Advertiser – entitatea care doreste sa isi promoveze produsele sau serviciile prin intermediul Marketingului Afiliat.

Afiliat – persoana care foloseste Marketingul Afiliat pentru a genera conversii si comisioane.

Conversie – procesul prin care transformi un vizitator al unui magazin online in cumparator. In urma unei conversii vei primi un comision. De exemplu, o comanda efectuata este o conversie.

Comision – procent din valoarea unei comenzi. Acest procent vine din partea magazinului online si merge catre afiliat.

Lead – datele de contact ale unui posibil client. Uneori in Marketing-ul Afiliat nu se platesc doar comenzile efectuate ci si primirea unor informatii de contact de la un posibil client.

Platforma de afiliere – este un intermediar dintre afiliat si advertiser, conectandu-i pe cei doi si oferindule suport dar si tool-uri pentru a creste business-ul pe ambele parti.

Rata de click – Procent calculat intre numarul de afisari si click-uri. De exemplu daca am avea 100 de afisari ale unui articol ce contine un link afiliat si s-ar da click pe el de 3 ori, rata de click ar fi 3%.

Rata de conversie – Procent calculat intre numarul de click-uri si comenzi. De exemplu daca ai 100 de click-uri pe un link afiliat si 5 comenzi, rata de conversie este de 5%.

Radu Popescu

https://RaduPopescu.ro

Fondatorul comunitatii VlogDeIT. IT-ist generalist pasionat de zona de marketing/business. Ajut tinerii sa inteleaga domeniul IT din Romania si sa se angajeze mai usor.

Related post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *