Glosar de temeni in Marketingul Afiliat
Advertiser – entitatea care doreste sa isi promoveze produsele sau serviciile prin intermediul Marketingului Afiliat.
Afiliat – persoana care foloseste Marketingul Afiliat pentru a genera conversii si comisioane.
Conversie – procesul prin care transformi un vizitator al unui magazin online in cumparator. In urma unei conversii vei primi un comision. De exemplu, o comanda efectuata este o conversie.
Comision – procent din valoarea unei comenzi. Acest procent vine din partea magazinului online si merge catre afiliat.
Lead – datele de contact ale unui posibil client. Uneori in Marketing-ul Afiliat nu se platesc doar comenzile efectuate ci si primirea unor informatii de contact de la un posibil client.
Platforma de afiliere – este un intermediar dintre afiliat si advertiser, conectandu-i pe cei doi si oferindule suport dar si tool-uri pentru a creste business-ul pe ambele parti.
Rata de click – Procent calculat intre numarul de afisari si click-uri. De exemplu daca am avea 100 de afisari ale unui articol ce contine un link afiliat si s-ar da click pe el de 3 ori, rata de click ar fi 3%.
Rata de conversie – Procent calculat intre numarul de click-uri si comenzi. De exemplu daca ai 100 de click-uri pe un link afiliat si 5 comenzi, rata de conversie este de 5%.