100 min UX – Analiza si sugestii pentru Restaurantul Gandhi Cluj
Azi incep o noua serie in care analizez si vin cu niste sugestii pentru un business local pe partea de UX (website sau mobile app) in 100 de minute sau mai putin. Primul business peste care o sa arunc un ochi este Restaurantul Gandhi si mai exact peste website-ul lor. E un business construit in jurul preparatelor culinare din India dar putin ajustate la Romania. Analiza si mockup-ul final e aici.
Analiza UX
Am inceput analiza website-ului analizand prima data hero area (zona cu un video background de sus) unde am observat din “primii pixeli” contrastul si vizibilitatea generala a logo-ului. Sub logo avem niste icoane albe care au label-urile vizibile doar la mouse over lucru ce nu da de banuit ca acolo e un meniu. De asemenea lipseste un call-to-action spre o actiune principala din website (comanda sau rezerva de exemplu).
Meniul de preparate sta prost pe partea de usability. Daca vrei sa vezi un preparat e nevoie de 3 clickuri. Prima data apesi pe o poza mica cu o singura pagina din meniu, apoi in a doua pagina apesi din nou pe poza mare si apoi apesi inca o data pe butonul de zoom din popup-ul care apare. Problema si mai mare e atunci cand vrei sa treci la alta pagina. In primul rand e greu sa inchizi poza mare cu prima pagina din meniu, dupa care e nevoie de niste clickuri pentru a ajunge pe homepage ca mai apoi sa mai dai 3 clickuri pentru a vedea pagina urmatoare.
Mergand mai jos putem observa o sectiune care seamana cu un “loc de depozitare” in care pui o gramada de lucruri random doar ca sa fie acolo. Rezervarile si angajarile nu prea au legatura. Probabil angajarile se fac prin recomandari si nimeni nu aplica pe website. Ar fi nevoie de o sectiune separata sau o alta pagina pentru a nu amesteca experienta unui client cu business-ul din spate.
La final, footer-ul foloseste extrem de mult spatiu pentru ce prezinta. Ori lipseste ceva de acolo, ori nu e terminat.
Sugestiile mele
Logo-ul a fost “curatat” de tagline care e invizibil la dimensiuni mici si a fost plasat intr-o zona cu contrast bun. Meniul a fost plasat intr-o zona mai familiara si zona de hero are acum un call-to-action clar si vizibil. Am adaugat si povestea restaurantului intr-o sectiune pentru ca ea conteaza avand in vedere conceptul. Meniul prezinta initial cele mai populare preparate si la doar 1 click distanta se poate accese tot meniul care fie poate avea o pagina separata sau poate sa fie un simplu PDF deschis intr-un window nou. Locatia e importanta asa ca am adaugat o harta interactiva cu care orice viitor client se poate orienta fara sa paraseasca website-ul. Zona de footer e mai compacta acum si contine lucrurile care nu sunt “prioritatea #1” adica Instagram feed-ul, newsletter-ul si social media. Sper ca acest concept sa ajute business-ul sa isi imbunatateasca prezenta online si experienta pe care o ofera inainte de ajunge in locatie.
Asta a fost analiza si solutiile propuse in 100 minute. Daca ai si tu un business local ce are nevoie de ajutor, da-mi un email sau mesaj pe platformele de social media. Succes.